LAVS accepteert uw eHerkenningaccount niet meer?

Gebruikt u uw eHerkenningaccount niet alleen voor het inloggen bij het Landelijk Asbestvolgsysteem (LAVS) maar ook bij een andere overheidsdienst? In dat geval kunt u problemen ondervinden bij het inloggen in het LAVS.

Om in te kunnen loggen bij een andere overheidsdienst is het niet verplicht het KvK-nummer en het Vestigingsnummer te gebruiken. Doet u dat wel, dan kan de eHerkenningverstrekker het bestaande eHerkenningmiddel aanpassen. Hierdoor wordt uw account in het LAVS gezien als een nieuw bedrijf.

Oorzaak

Voor het inloggen in het LAVS kan uw eHerkenningmiddel gebaseerd zijn op uw KvK nummer (8 cijfers) en Vestigingsnummer (12 cijfers). Om te kunnen inloggen bij een andere overheidsdienst is het niet verplicht om deze combinatie te gebruiken. Kvk-nummer is verplicht, maar Vestigingsnummer (optioneel) niet. Gebruikt u bij een andere overheidsdienst beide codes? Dan kan het zijn dat de eHerkenningverstrekker het nummer van de bestaande eHerkenningmiddel aanpast. Met als gevolg dat uw oude projecten en bezit in het LAVS niet meer zichtbaar zijn. Uw account wordt door het LAVS gezien als een nieuw bedrijf.

Nieuwe inlogcode voor het LAVS

Om toegang te krijgen in het LAVS tot uw projecten en bezit kunt u contact opnemen met de helpdesk LAVS. Zij kunnen uw projecten, machtigingen en bezit ‘omhangen’ naar de nieuwe inlog. Het aanmaken van een nieuwe inlog duurt 5 werkdagen. Als er tijdens het aanmaken van de nieuwe inlog problemen optreden doordat er bijvoorbeeld wijzigen zijn aanbracht in de beheermodule van eHerkenning, dan kan het langer duren.