Nieuwsbrief LAVS

24 mei 2017

eHerkenning

De LAVS helpdesk krijgt regelmatig vragen binnen over eHerkenning. Daarom is er een document opgesteld met tips en tricks (pdf, 76 kB) over dit onderwerp.

Klanttevredenheid hoog op de lijst bij LAVS

Gebruikers staan bij de LAVS-helpdesk centraal. Het LAVS-team is steeds op zoek naar manieren om haar dienstverlening te verbeteren. Uw feedback is hierbij van belang. In dit kader hebben we een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek (KTO) opgezet. Wij stellen u graag op de hoogte van de eerste uitkomsten.

Facts and figures LAVS

Aantal projecten per dag

Ook in 2017 zien we een duidelijke toename in het gebruik van het LAVS.In het diagram ziet u het totaal aantal projecten dat per dag in het LAVS is gezet vanaf 1 januari 2017 (dag 1) tot 4 mei 2017 (dag 124). Begin maart zien we met meer dan 700 projecten de hoogste piek als het gaat om de aanmaak van nieuwe projecten per dag in het LAVS.

Vragen per doelgroep

Welke doelgroep stelt de vragen

De meeste vragen (79%) die binnenkomen bij de LAVS helpdesk komen van bedrijven zoals inventariseerders, saneerders etc. De LAVS helpdesk ontvangt 12% van de vragen van advies- en ingenieursbureaus. De overige 9% vragen komt van gemeenten, de omgevingsdienst en overige vraagstellers.

Heeft u ook een vraag over het LAVS? Raadpleeg dan eerst het overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden over het LAVS.

Bent u al lid van onze LinkedIn groep

In de LinkedIn groep LAVS brengen we gebruikers van het Landelijk Asbestvolgsysteem met elkaar in contact.

De LinkedIn groep is een discussieplatform over het LAVS. Als lid kunt u kennismaken met andere professionals die ook lid zijn. Op het moment van schrijven heeft de groep 181 leden. U kunt de profielen en connecties van groepsleden zien en u kunt direct contact met hen opnemen. Het is mogelijk om vragen te stellen, ideeën uit te wisselen en zelf discussies te starten over het LAVS.

Tips voor het werken met LAVS

In het document tips LAVS (pdf, 254 kB) vindt u tips en handige informatie over het werken met het LAVS.

LAVS helpdesk gesloten tijdens feestdagen

Op de volgende feestdagen is de helpdesk van het LAVS gesloten:

  • donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag)
  • maandag 5 juni (2e Pinksterdag)

Het is dan niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de helpdesk. U kunt natuurlijk altijd het vragenformulier gebruiken om uw vraag digitaal aan ons te stellen. Houdt u daarbij wel rekening met langere doorlooptijden.